• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Juokingai mažo darbinio tūrio benzininiai varikliai šiandien yra neatsiejama modernių automobilių dalimi. Vis naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja turėdami mažo darbinio tūrio variklius, kuriems dažniausiai lipdoma viena ir ta pati etiketė. 

Juokingai mažo darbinio tūrio benzininiai varikliai šiandien yra neatsiejama modernių automobilių dalimi. Vis naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja turėdami mažo darbinio tūrio variklius, kuriems dažniausiai lipdoma viena ir ta pati etiketė. 

REKLAMA

Vis dėlto, ar tarp gausybės mažų variklių galima rasti tokį, kuris reikalautų kuo mažiau priežiūros, būtų patikimas ir ištvermingas? Ar įvairūs trijų ar keturių cilindrų varikliai, kurių tūris labai dažnai neviršija 1,2 litro, yra pasmerkti kelionei į sąvartyną, kai jie perkopia 100 tūkst. kilometrų ridą? Laikas išsiaiškinti. 

RENAULT/NISSAN

1.2 TCe (Variklio kodas – H5FT)

  • Benzininis
  • Keturių cilindrų
  • 16 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 100 iki 130 AG
  • Rekomenduojama alyva: 5W-30, 5W-40

REKLAMA
REKLAMA

Ką verta žinoti?

Tai – bendras „Renault“ ir „Nissan“ inžinierių kūrinys, kuris gali pasiūlyti eilę šaunių savybių. Galingiausios šio variklio versijos pasižymi nebloga dinamika ir gali būti puikūs kompanionai mažiems automobiliams. Be to, planinių aptarnavimų kaina taip pat nėra labai didelė. 

REKLAMA

Šias savybes, deja, užgožia ne visiems priimtini trūkumai. Pavyzdžiui, pasitaikydavo atvejų, kuomet 2012 - 2014 metais gaminti varikliai pradėdavo vartoti alyvą, it tai būtų benzinas. Buvo užfiksuota atvejų, kuomet alyvos suvartojimas išaugdavo iki net 1 litro 100 kilometrų. Pasireiškus šiam gedimui, gamintojas variklį pakeisdavo į naują, tvirtindamas, jog šį gedimą iššaukė ne pagal numatytas gamintojo specifikacijas veikiantys stūmokliai.

Dar vienas šio variklio trūkumas – paskirstymo grandinė. Varikliui dažnai dirbant aukštais sūkiais, pasiekus maždaug 90 - 100 tūkst. kilometrų ridą, grandinė išsitampo ir ją tiesiog reikia keisti. Verta pridurti, jog kartu sutrinka ir paskirstymo fazių reguliatoriaus veikla.  

REKLAMA
REKLAMA

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Dacia Lodgy“, „Dacia Dooker“ ir „Dacia Duster“, „Nissan Juke“, „Nissan Pulsar“, „Nissan Qashqai“, „Renault Clio“, „Renault Captur“, „Renault Kangoo“, „Renault Megane“, „Renault Scenic“, „Renault Kadjar“.

0.9 TCe (Variklio kodas – H4BT)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 76 iki 110 AG
  • Rekomenduojama alyva: 5W-30, 5W-40

Ką verta žinoti?

Trijų cilindrų variklis buvo sukurtas naudojantis tais pačiais komponentais, o tai reiškia, jog „H4BT“ konstrukcija yra praktiškai identiška „H5BT“ motorui, ir jis pasižymi tais pačiais trūkumais. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu jau įsigijote automobilį su šiuo varikliu, atidžiai stebėkite alyvos suvartojimą, būtų pravartu patikrinti ir paskirstymo grandinės būklę. Taip pat verta atkreipti dėmesį ir į programinės įrangos versiją. Gali pasirodyti netikėta, tačiau būtent programinės įrangos trikdžiai sukeldavo pačius netikėčiausius simptomus. Pavyzdžiui, esant žemai oro temperatūrai, programinės įrangos trukdžiai apsunkindavo variklio užvedimą arba sklandų veikimą.  

REKLAMA

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Renault Twingo“, „Renault Clio“, „Renault Captur“, „Dacia Sandero“, „Dacia Logan“, „Nissan Micra“, „Smart ForTwo“.

1.0 SCe (Variklio kodas – H4DA)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 61 iki 75 AG
  • Rekomenduojama alyva: 5W-30, 5W-40

Ką verta žinoti?

Tai – anksčiau minėtų „Renault“ variklių atmosferinė versija, prekyboje pasirodžiusi 2014 metais. Jis buvo sukurtas tam, jog galėtų sumažinti ir taip mažą biudžetinės klasės automobilių kainą. 

REKLAMA

Tokie gamintojo užmojai galėtų pasufleruoti, jog atmosferinis variklis nepasižymi tais pačiais gedimais... Deja. Kaip ir „TCe“ motorai, taip ir atmosferinė versija mėgsta „gerti“ alyvą, įveikus maždaug 100 000 kilometrų grandinė reikalauja keitimo.

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Dacia Sandero“, „Dacia Logan“, „Nissan Micra“, „Smart ForTwo“, „Renault Twingo“.

PSA

1.0 (Variklio kodas – EB0)

  • Benzininis
  • 3 cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia – 68 AG
  • Rekomenduojama alyva: 0W-30

Ką verta žinoti?

Alyvos vonelėje esantis paskirstymo diržas. Tai – pati didžiausia išskirtinė šio variklio savybė tuo pačiu yra ir šio variklio prakeiksmas. Pamažu nusidėvinčio paskirstymo diržo likučiai patekdavo į tepimo sistemą, alyvos kanalus ir galiausiai – alyvos siurblį. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar šiai veiksmų sekai galima užkirsti kelią? Žinoma. Reikia laikytis ne gamintojo deklaruojamų alyvos keitimo intervalų. Alyvą šiuose varikliuose rekomenduojama keisti kas vienerius metus arba kas 10 000 - 15 000 kilometrų. Taip at privaloma apžiūrėti paskirstymo diržo būklę kas 50 tūkst. kilometrų. 

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: Citroen C3“ (2012 - 2017) ir „Peugeot 208“ (2012 - 2016). 

1.2 (Variklio kodas – EB2F arba EB2FA)

  • Benzininis
  • 3 cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 68 iki 82 AG
  • Rekomenduojama alyva: 0W-30

Ką verta žinoti?

„EB0“ „EB2“ varikliai turi keletą pastebimų skirtumų. Skiriasi jų tūris, išvystoma galia, cilindrų skersmuo, stūmoklio eiga, tačiau tiek vienas, tiek kitas turi 3 cilindrų konfigūraciją bei naudoja tokią pačią vožtuvų valdymo sistemą bei prieštaringai vertinamą alyvoje „murkdomą“ paskirstymo diržą. 

REKLAMA

Ši konstrukcinė savybė iš automobilių savininkų reikalauja atidžiai stebėti paskirstymo diržo būklę bei niekada nenaudoti alyvos, kuri neatitinka gamintojo nurodytų specifikacijų. 

Apskritai, šio variklio bijoti labai stipriai nereikėtų, tačiau reikėtų žinoti, jog atsaini priežiūra yra didžiausias šio variklio priešas. 

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Citroen C1“ (2014 - 2018), „Citroen C3“ (2012 - ), Citroen C3 AirCross II (2017 - 2019), „Citroen C4 Cactus“ (2014 - 2020), „DS 3“ (2016 - 2018), „Opel Crossland X“ (nuo 2017), „Peugeot 108“ (2014 - 2018), „Peugeot 208“ (2012 - 2019), „Peugeot 2008“ (2013 - 2019), „Peugeot 301“ (nuo 2012), „Peugeot 308“ (2013 - 2017).

REKLAMA

1.2 PureTech (Variklio kodas – EB2DT, EB2DTS, EB2ADTS, EB2ADTX)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 102 iki 155 AG
  • Rekomenduojama alyva: 0W-30

Ką verta žinoti? 

Tai – turbokompresorių turinti trijų cilindrų benzininio variklio versija, kuri iki šiol yra naudojama eilėje skirtingų „Citroën“, „Opel“, „Peugeot“ ir „Toyota“ modelių. 

Atmosferinė ir turbokompresorių turinčios versijos turi tokią pačią paskirstymo sistemą, todėl reikalauja tokių pačių ir dar papildomų priežiūros priemonių. Vienas iš jų – uždegimo žvakių keitimas. Jas įprastai rekomenduojama keisti anksčiau negu reikalauja gamintojas – ne rečiau negu kas 40 tūkst. kilometrų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Citroen Berlingo“ (2016 - 2019), Citroen C3“ (2014 -), „Citroen C3 Aircross“ (nuo 2017), Citroen C3 Picasso“ (2015-2017), „Citroen C4“ (2015 - 2018), „Citroen C4 Picasso“ (2016 - 2018), „Citroen C4 Cactus“ (2014 - 2020), „DS3“ (2014 - 2016), „Opel Combo“ (2018 - 2019), „Opel Crossland X“ (nuo 2017), „Peugeot 208“ (2015 - 2019), „Peugeot 2008“ (2015 - 2019), „Peugeot 308“ (nuo 2014), „Peugeot Partner“ (2016 - 2018), „Peugeot Rifter“ (2018 - 2019). 

REKLAMA

TOYOTA

1.2 (Variklio kodas – 8NR-FTS)

  • Benzininis
  • Keturių cilindrų
  • 16 vožtuvų
  • Variklio galia – 116 AG
  • Rekomenduojama alyva: 0W-20

Ką verta žinoti?

2015 metais prasidėjusi variklio gamyba leido „Toyota“ koncernui sėkmingai papildyti „Toyota Auris“, „C-HR“ ar „Corolla“ variklių gamas. 

Labai didelių trūkumų šis variklis neturi, tačiau būsimiems arba esamiems automobilių, turinčių šį variklį, vairuotojams reikėtų atkreipti į tris dalykus: alyvos lygį ir jos suvartojimą, „EGR“ vožtuvą (jį rekomenduojama pravalyti kas 30 tūkst. kilometrų) ir į degalų siurblių būklę.

REKLAMA

Automobiliai su šiais varikliais turi ne vieną, bet du degalų siurblius. Vienas slypi degalų bake, o kitas būna sumontuotas variklio skyriuje. Netinkamai veikiančio degalų siurblio simptomai yra: degalų nuotėkis variklio skyriuje, pašalinis garsas įjungus variklio degimą, sunkiai užsivedantis variklis. 

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Toyota Yaris“, „Toyota C-HR“.

1.0 (Variklio kodas – 1KR-FE)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 67 arba 72 AG

Ką verta žinoti?

Prieš daugiau nei dešimt metų šis variklis gavo „Metų variklio“ apdovanojimą mažų variklių kategorijoje. Be to, Europos rinkai skirti varikliai yra gaminami ne Japonijoje, o kaimynėje Lenkijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip ir modernesnis „8NR-FTS“, šis agregatas neturi ryškių trūkumų. Vis dėlto, esamiems ir būsimiems savininkams reikėtų atkreipti dėmesį į: paskirstymo grandinę (ji išsitampo pasiekus 100 000 - 120 000 km ridą, vandens siurblį. Pastarąjį reikėtų keisti periodiškai. Pavyzdžiui, kas 3 metus. 

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Citroen C1“, „Peugeot 107“ ir „108“, „Toyota Aygo“, „Toyota iQ“, „Toyota Yaris“.

FCA

0.9 TwinAir

  • Benzininis
  • Dviejų cilindrų
  • 8 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 60 iki 105 AG
  • Rekomenduojama alyva: 0W-30

Ką verta žinoti?

Tai buvo vienas iš tų variklių, kuris buvo sukurtas variklio darbinio tūrio mažinimo įkarštyje. Ir tai turėtų skambėti kaip komplimentas, nes retas tokio dydžio variklių gali būti toks eiklus, žvalus ir charizmatiškas. 

Norint, jog variklis ištisai džiugintų šiomis savybėmis, į šiuos variklius privaloma pilti tik gamintojo rekomenduojamą alyvą, kuri užtikrintų sklandų „MultiAir“ sistemos veikimą. Taip pat atkreipkite dėmesį į paskirstymo grandinės būklę. Ją keisti reikėtų maždaug kas 80 tūkst. kilometrų. 

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Alfa Romeo MiTo“, „Lancia Ypsilon“, „Fiat Panda“, „Fiat 500“, „Fiat Punto“ ir „Fiat 500L“.

REKLAMA

1.0 FireFly

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 120 AG

Ką verta žinoti?

Tai yra visiškai naujas variklis, kuris palaipsniui pakeitė iki tol naudotus „TwinAir“ ir „MultiAir“ variklius.

Bent jau kol kas, šios jėgainės laikomos patikimomis ir ištvermingomis, tačiau daugelis vieningai pabrėžia, jog šis „Fiat“ inžinierių motoras reikalauja naudoti tik gamintojo specifikacijas atitinkančią alyvą ir ją reikia keisti reguliariai. Kas metus arba kas 15 tūkst. kilometrų. 

Modeliai į kuriuos montuojamas šis variklis: „Fiat 500X“ ir „Jeep Renegade“.

1.3 FireFly

  • Benzininis
  • Keturių cilindrų
  • 16 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 150 iki 180 AG

Ką verta žinoti?

Dar vienas naujas variklis, kuris į įvairius modelius buvo pradėtas montuoti nuo 2016 metų, tačiau jau dabar galima įvardinti keletą šio agregato trūkumų. 

Visų pirma – variklis naudoja paskirstymo grandinę, kurią reikia keisti kas 80 000 - 90 000 tūkst. kilometrų. 

„FireFly“ motorai taip pat žinomi dėl stringančių arba neveikiančių „EGR“ vožtuvų. Bet koks vožtuvo veikimo sutrikimas iššauks pranešimą prietaisų skydelyje. 

Galiausiai – variklis reikalauja naudoti tik gamintojo specifikacijas atitinkančią alyvą. 

REKLAMA

Modeliai į kuriuos montuojamas šis variklis: „Jeep Renegade“, „Fiat 500X“.

FORD

1.0 EcoBoost (Variklio kodai – M1JE, M2DA, M1DA)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 80 iki 140 AG

Ką verta žinoti?

Plačiai naudojamas „Ford“ variklis gali būti vienu metu peikiamas ir giriamas. Girti jį galima dėl puikių dinaminių savybių, degalų mažų ir tylaus veikimo, tačiau jis taip pat pasižymi ir keliais trūkumais. 

Variklis yra labai reiklus kokybiškai alyvai, todėl norėdami užtikrinti visapusiškai sklandų variklio darbą – netaupykite. Jis taip pat yra reiklus kokybiškiems degalams. Pasitaiko atvejų, kuomet nekokybiški degalai užkemša purkštukus ir įsiurbimo vožtuvus. 

Eilę metų „Ford“ savo variklius aprūpindavo aušinimo sistemos žarnomis, kurios buvo pagamintos iš nailono. Ilgainiui, dėl temperatūrų skirtumų, jos tiesiog sutrūkinėdavo ar suirdavo. 2015 m. dėl šios problemos „Ford“ paskelbė atšaukimą. 

Statistiškai, šiuose varikliuose taip pat dažniausiai genda: aukšto slėgio degalų siurblys, nusidėvi guminiai žiedai, dėl kurių atsiranda alyvos nuotėkis. 

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Ford Fiesta“, „Ford Focus“, „Ford B-Max“, „Ford C-Max“, „Ford Transit Connect“, „Ford Mondeo“.

REKLAMA

HONDA

1.0 VTEC (Variklio kodas – P10A2)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 129 AG

Ką verta žinoti?

Mažas ir pajėgus variklis dažniausiai peikiamas dėl turbokompresorių gedimų. Šią problemą visuomet iššaukia užsikimšęs. turbokompresoriaus alyvos padavimo vamzdelis. 

Taip pat reikėtų pabrėžti, jog šiame „Honda“ variklyje paskirstymo diržas yra panardintas į alyvos vonelę. Visai kaip „Peugeot“ varikliuose. 

Tai reiškia, jog jis pasižymi tomis pačiomis problemomis. Natūraliai nusidėvinčio paskirstymo diržo dalelės galiausiai užkemša alyvos kanalus ir alyvos filtrą. Tai dažniausiai įvyksta ties 90 000 - 100 000 kilometrų rida. 

HYUNDAI | KIA

1.0 MPI (Variklio kodas – G3LD)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 67 AG

Ką verta žinoti?

Į pačius mažiausius „Kia“ ir „Hyundai“ modelius montuojamas variklis dažniausiai erzina dėl dažnų „Star/Stop“ sistemos gedimų.

Taip pat atidžiai stebėkite aušinimo sistemos darbą, mat šie varikliai netoleruoja pernelyg aukštos veikimo temperatūros. 

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Kia Picanto“, „Hyundai i10“,

1.0 T-GDI (Variklio kodas – G3LE)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 100 iki 120 AG

Ką verta žinoti?

Maždaug 100 000 kilometrų siekiantis paskirstymo grandinės resursas yra pagrindinis ir didžiausias šio variklio trūkumas. Pasitaiko atvejų, kuomet atsiranda ankstyvų cilindrų tarpinės nuotėkių, bet tai – išimtis, negu taisyklė. 

REKLAMA

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Hyundai i20“, „Hyundai i30“, „Hyundai Kona“, „Kia Picanto“, „Kia Rio“, „Kia Cee'd“, „Kia Stonic“.

OPEL

1.0 TURBO (Variklio kodas – B10XFL)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 90 iki 115 AG

Ką verta žinoti?

Jėgos agregatas, kuriuo „Opel“ inžinieriai nesididžiuoja. Sprendžiant iš daugybės pranešimų, ilgalaikių patikimumo statistikų, trijų cilindrų motoras nėra itin patikimas tvarinys.

Barškanti grandinė, nesandari variklio tarpinė, stringantis „EGR“ vožtuvas. Jeigu turite galimybę, vietoje jo rinkitės laiko patikrintus 1,2 arba 1,4 litro agregatus. 

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Opel Adam“, „Opel Corsa“, „Opel Astra“.

SUZUKI

1.0 Boosterjet (Variklio kodas – K14C)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 111 AG

Ką verta žinoti? 

Stebėtinai gyvybingas, taupus ir pakankamai tylus variklis, kuris šiuo metu demonstruoja pavyzdingą, japonišką ištvermę.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Suzuki Swift“, „Suzuki SX4“ ir „Suzuki Vitara“.

VAG

1.0 TSI, 1.0 MPI, 1.2 TSI(Variklio kodas – EA211)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų arba keturių cilindrų
  • 12 vožtuvų arba 16 vožtuvų
  • Variklio gaila: nuo 60 iki 115 AG

REKLAMA

Ką verta žinoti?

„Volkswagen“ inžinieriai pasimokė iš savo klaidų. Nuo 2012 metų gaminamas motoras nebeturi tokių vaikiškų ligų kaip prieš tai gamintas „EA 111“ (nuo 2009 iki 2012) agregatas, kuris turėjo milžinišką problemų kraitį.

Plačiau apie šį variklį galite perskaityti ČIA.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Audi A1“, „Audi A3“, „Audi Q2“, „Seat Ibiza“, „Seat Leon“, „Seat Arona“, „Seat Ateca“, „Škoda Fabia“, „Škoda Rapid“, „Škoda Octavia“, „Škoda Karoq“, „Volkswagen up“, „Volkswagen Polo“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen T-Roc“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Golf Sportsvan“.

REKLAMAAutobilis.lt
Pamatai varikli maziau nei 1,6 ir nueini be jokiu klausimu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų