• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Išmetamosiomis dujomis oro neteršiančių automobilių komplektacijos pokyčiai kelia naujų iššūkių atsarginių dalių ir tepalų gamintojams. Nors į elektrines transporto priemones nereikia pilti kuro, kiti skysčiai, pvz., aušinimo ir kt., yra būtini. Kuo ypatingi elektromobiliuose naudojami darbiniai skysčiai? Į kokias savybes atkreipti dėmesį juos renkantis? Profesionalai dalinasi patarimais apie svarbiausius aspektus.

Išmetamosiomis dujomis oro neteršiančių automobilių komplektacijos pokyčiai kelia naujų iššūkių atsarginių dalių ir tepalų gamintojams. Nors į elektrines transporto priemones nereikia pilti kuro, kiti skysčiai, pvz., aušinimo ir kt., yra būtini. Kuo ypatingi elektromobiliuose naudojami darbiniai skysčiai? Į kokias savybes atkreipti dėmesį juos renkantis? Profesionalai dalinasi patarimais apie svarbiausius aspektus.

REKLAMA

Nepaisant to, kad elektra varomi automobiliai yra vienas pažangiausių motorizuotų priemonių pramonės kūrinių, jie turi daug bendrų vardiklių su vidaus degimo variklių analogais, kurių pirmtakai buvo sukurti dar 19 amžiuje. Ir nors kiekvienas nuo mažens išmokstame, kad elektros prietaisus reikia saugoti nuo vandens, dabartinės elektrinės transporto priemonės negali funkcionuoti be tam tikrų aušinančių, tepančių ar kitų ypatingų savybių turinčių skysčių.

„Nors elektromobiliams nereikia vidaus degimo varikliams tepti skirtos alyvos, tačiau kai kuriuose mechanizmuose reikia naudoti specialius darbinius skysčius, – aiškina Andrzej Husiatynski, vieno iš elektrinių transporto priemonių eksploatacinių skysčių kūrimo pionierių „TotalEnergies“ atstovas. – Šiose transporto priemonėse yra sistemos, kuriose cirkuliuoja skysčiai. Jų užduotis – sutepti, izoliuoti ar vėsinti naujų tipų pavarų dėžes, reguliuoti akumuliatorių bei energijos valdymo sistemų temperatūrą“.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen ID. Buzz

Elektrinis ar vidaus degimo variklis? 

Vieno Vilniuje veikiančio autoserviso vadovas Tomas Mareckas sako, kad elektriniai ar hibridiniai automobiliai turi daug privalumų, juos lyginant su automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklius. „Hibridiniai automobiliai sunaudoja kur kas mažiau degalų nei kitų kuro tipų transporto priemonės, taip neabejotinai mažinama tarša, be to, elektromobilius tenka remontuoti kur kas rečiau nei kitokio tipo variklių automobilius“, – sako pašnekovas.

REKLAMA

T. Mareckas įvardija ir vieną elektromobilių trūkumą – anglies pėdsaką (išsiskiria klimato kaitą skatinantis anglies dvideginis), kuris lieka gaminant elektra varomus automobilius. Tiesa, anglies pėdsakas labai priklauso nuo gamybos vietos, transporto priemonės naudojimo ir jų įkrovimui naudojamo energijos šaltinio, be to, mokslininkai nuolat tobulina elektromobilių gamybos ir baterijų eksploatacijos mechanizmus, taigi bėgant laikui anglies pėdsakas turėtų mažėti.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen e-Golf  

Kokias elektromobilių ir hibridinių automobilių priežiūros priemones rinktis?

„Kartais vairuotojai, gavę sąskaitas už remonto darbus, piktinasi, kodėl naudojome tokias brangias detales ar rinkomės būtent tokias priemones, – patirtimi dalijasi T. Mareckas. – Ypač parinkdami vadinamuosius eksploatacinius skysčius visada ieškome tų, kurie turi tam tikras specifines savybes ir geriausiai atliks savo funkcijas“. Taigi renkantis priemones svarbu, kad:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
  • skysčių vadinamosios dielektrinės (nelaidumo elektrai) savybės išliktų stabilios visą laiką, nepaisant sunkių darbo sąlygų (padidėjusios temperatūros, oksidacijos, drėgmės, metalo masės dėl veikiančių mechaninių komponentų susidėvėjimo): renkantis kokybiškas priemones elektrai laidžios dalys tinkamai izoliuojamos jas apsaugant nuo elektros lanko susidarymo, kitaip tariant, nuo trumpo sujungimo;
  • skysčiai būtų suderinti tarpusavyje taip, kad jų veikliosios medžiagos neveiktų vienos kitų, kad būtų išvengta korozijos, įtrūkimų ar pan., pvz., tam tikrų skysčių savybės turi būti suderinamos su variu, kuris dėl didelio elektros laidumo yra pagrindinis elektros kabelių ir apvijų elementas, tokie skysčiai net esant aukštai temperatūrai turi užtikrinti tinkamą antikorozinę apsaugą;
  • elektros variklis ir jo jungiamosios detalės veiktų esant tam tikroms temperatūroms, kad skysčiai užtikrintų efektyvų šilumos išleidimą esant iki 180°C temperatūrai ir vengiant detalių susidėvėjimo, galios mažėjimo, kad būtų suderintas įtampos ir šilumos išsiskyrimo santykis;
  • skysčiai apsaugotų skirtingas pavarų dėžių mechanines dalis, užtikrintų tinkamą tepimą, tuo pačiu ir teisingą atskirų sistemų darbą, mažintų trintį ir kt. 

Iš tinklo įkraunamo hibridinio „Peugeot 3008“ testas: „Volkswagen“ – tave vėl pranoko prancūzai  

REKLAMA

Pirmieji produktai, sukurti specialiai elektriniams ir hibridiniams automobiliams

„Net ir geriausių savybių skysčiai turi būti keičiami laiku – pagal transporto priemonės gamintojo rekomendacijas, – pažymi A. Husiatynskis. – Pavėluotai keičiant skysčius ar juos naudojant be profesionalų žinios galima netekti teisės į garantinį aptarnavimą ar sulaukti atsisakymo atlikti remontą“.

Pasak A. Husiatynskio, „TotalEnergies“ – pirmoji pasaulyje įmonė, pateikusi rinkai dvi skysčių serijas, sukurtas specialiai hibridinių ir elektrinių transporto priemonių poreikiams tenkinti: „Quartz EV“ lengviesiems automobiliams ir „Rubia EV“ sunkvežimiams.

„Quartz EV“ asortimente – reduktorių dantračių ir guolių patvarumą net ir esant labai žemai temperatūrai užtikrinantys skysčiai, taip pat apsaugantys nuo trumpojo jungimo ir statinės elektros, užtikrinantys optimalų temperatūros valdymą (net ir greito įkrovimo metu) ir suderinamumą su varinėmis ritėmis bei polimerinėmis medžiagomis. „Quartz EV“ siūlo ir specialų akumuliatorių sistemos temperatūros valdymo skystį, kuris apsaugo nuo trumpojo jungimo ir statinės elektros, užtikrina atsparumą oksidacijai, išlaiko labai mažą klampumą per visą transporto priemonės eksploatavimo laiką.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų